En annorlunda dag!

Man ska inte ta livet för givet. Man behöver bara komma tillräckligt nära tragedin för att förstå. Jag tror jag förstår till viss del. Men ändå långt, väldigt långt ifrån vad de som står närmast den drabbade gör.
Det får iallafall mig att vilja gripa tag i allt liv som finns, hålla i ett stenhårt grepp och aldrig släppa taget om ett endaste levandes liv till. Men det går ju inte och rätt som det är så kan det vara mig en stor tragedi drabbar, eller mina närmaste. Det får mig att hålla Chérie i ett hårdare grepp när jag går med henne. Det får mig att oroa mig för vad jag gör i sömnen när hon ligger bredvid mig. Det får mig att oroa mig för hennes framtid. Det får mig också att vilja ha Joakim och Akiko närmare mig, det får mig att vilka träffa mina vänner oftare. Det får mig att vilja ha Roy hemma istället för att han ska vara på jobbet i natt. Jag är rädd och orolig för allt som kan hända. När som helst! Men jag är väldigt tacksam att jag har mina föräldrar så nära!  ❤

Kommentarer
Postat av: Suzette

Kram!

2011-12-12 @ 11:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0